Fáj a térd futás után. Nem, a futás nem teszi tönkre a térded!

fáj a térd futás után
BLOG A térdfájdalom 4 leggyakoribb oka futóknál Fáj a térded, és szeretnéd kideríteni, miért, aztán szeretnéd mihamarabb elmulasztani a kellemetlenséget? Ismerd meg a 4 leggyakoribb okot, amelyek térdfájdalmakat okoznak. Fájdalommal futni pedig nem jó, nem is szabad!

A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség. De vajon mi okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért? Összegyűjtöttük bevált praktikáinkat!

Sportolás után ezért fájhat a térdünk - HáziPatika

Az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak a szabadidő sportok. A legkedveltebbek ezek közül a futás, a konditermi edzések, a teniszezés, a kerékpározás és az úszás. Ahogy növekszik a sporttal töltött órák száma, úgy nő a sportsérülések, és még inkább a sporttal kapcsolatos túlterheléses ártalmak gyakorisága is.

Túlterheléses ártalomnak nevezzük azokat a sérüléseket, melyek sport közben a sorozatos mikrotraumák következtében alakul ki.

krónikus térdbursitis tünetei és kezelése

Ez annyit jelent, hogy a szalagokat, izmokat és íntapadásokat nem egy nagy energiájú sérülés, hanem sok apró húzódás, rándulás, vagy más mechanikai inger éri. Ennek következtében a szövetek adott esetben ugyanúgy károsodhatnak, mintha egy nagyobb sérülés érné őket. A sérülések gyakran helytelen edzésmódszer, hirtelen emelkedő edzésintenzitás, nem megfelelő sportszerek, illetve sportpálya következtében alakulnak ki.

ízületi betegség kezdete

Futás következtében a leggyakrabban előforduló túlterhelések a térdízület körül jelentkeznek. Mi okozza a térd fájdalmát?

Futótérd – mit tehetünk, ha fáj a térdünk a futástól? - Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő

Ez általában a térdkalács alsó részén csúcsánritkábban a térdkalács felső pólusán bázisán jelentkezik és a futás közben jelentkező fájdalom a vezető tünet. Gondoljuk el, ha fáj a térd futás után 5 km-t fut, akkor több mint lépést tesz meg.

artrózis diagnózis kezelés

Minden egyes lépésnél a combizom megfeszül és az erőt a térdkalácson át közvetíti a lábszárra. Ez oldalanként körülbelül feszülést-elernyedést jelent. Ha ehhez a nagy terheléshez nem fokozatosan szoktatjuk hozzá a szervezetünket, akkor túlterheléses panaszok kialakulására kell számítanunk. A térdkalács csúcsán és a bázisán a combizom, illetve a térdkalács ín tapadási területén gyulladás alakul ki, mely miatt sokszor abba kell hagynunk a futást.

arnica ízületi gél

Hallott már az ITB szindrómáról? Most fog! Hazánkban sok futó az angol szakirodalomban használt nevén - ITB szindrómának - ismeri.

Mi okozhatja a térd fájdalmát futás után vagy közben?

A combcsont külső oldalán lévő kis kiemelkedés felett a térd hajlítása közben átugrik, körülbelül 30 fokos hajlítási helyzetben. Ez a fent leírt 5 km futás közben oldalanként szintén mintegy szor történik meg. Ez a sokszor bekövetkező súrlódás az ismétlődő mechanikus ingerek miatt a szövetek irritációjához, majd gyulladásához vezethet.

A súlyfelesleg is okozhat túlzott terhelést!

kaotikus ízületi fájdalom

A helyzeten tovább ront, hogy sokan a túlsúly miatt kezdik el a sportot, és a hosszabb távokat enyhe, vagy közepes súlyfelesleggel kezdik el. Ezzel a térdízületre még nagyobb terhelést rónak. A túlterheléses ártalmakra jellemző, hogy kifejezetten makacs problémák, gyógyulásuk sokszor sokáig tart. A fent leírtakon kívül a túlterheléses szindróma kialakulásához hozzájárulhatnak még a helytelen futótechnika, fáj a térd futás után nem megfelelő futócipő és a betonon, vagy aszfalton való futás.

Fájdalom esetén sokszor segít a pihentetés is

Hogyan előzzük meg a futás okozta térdfájdalmakat? Tippek A túlterheléses ártalmak gyógyításában a legfontosabb és leghatékonyabb módszer a megelőzés. Fusson puhább talajon!

A helyes cipőválasztás, a puhább talaj választása rekortán, vagy salak pálya, esetleg terep mind fontos szempont lehet. Fokozatosan növeljük a távot!

További cikkeink a témában

Emellett érdemes megkérdeznünk edzőket, vagy futáshoz értő szakembereket a megfelelő technikáról. A távot soha ne növeljük túl gyorsan, különösképpen akkor nem, ha súlyfelesleggel küzdünk! A táv növelésének üteme annál lassabb legyen, minél idősebb korban kezdjük a sportolást. Ugyanez 40 éves kor felett már sokkal kevésbé igaz. Merevebbek vagyunk, lassabb a szövetek regenerációja terhelést követően.

Testsúlyunknak megfelelő sportágat válasszunk! Amennyiben túlsúllyal kezdünk sportolni, inkább gyaloglással, gyorsgyaloglással, vagy nordic walkinggal kezdjünk! Mindig melegítsünk be futás előtt!

Mik a legfontosabb teendők térdfájdalom esetén?

Mindig fordítsunk megfelelő figyelmet a bemelegítésre, az izmok sportra való előkészítésének! Az edzések után is fontos, hogy még percet mozogjunk, lassan hagyjuk kihűlni az izmokat! Ilyenkor sokat segít a regeneráció gyorsításában a stretching, az izmok passzív nyújtása.

Vegyük komolyan testünk jelzéseit!

Kapcsolódó cikkek

Sportolás közben figyeljünk a testünk jelzéseire! Ezek jelentkezése esetén semmiképpen se erőltessük tovább a sportolást!

Ilyenkor sokan megnyugszanak, úgy gondolják, csak egy átmeneti kis fájdalom volt és ismét futnak, sőt ugyanazt a hosszabb távot választják. Ne tegyük!

  1. A térd reumás ízületi gyulladásának gyógyszeres kezelése
  2. A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség.
  3. De vajon mi okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért?
  4. Dora ízületi gyógyszer
  5. Fáj a térd futás után, Csak most kezdtem futni, miért fáj mégis a térdem?
  6. 4 ok amitől fájhat a térded futás után

Ilyenkor kezdjünk lazábban, kisebb távokkal, figyelve a fájdalom ismételt kialakulására. Amennyiben ismét kialakul, úgy hosszabb kihagyást kell alkalmaznunk!

midcalm ízületi kezelés

Pihentessük térdeinket! Ha már kialakult a baj, néhány hétre hagyjuk abba a futást.

  • Novocainnal történő ízületi fájdalom receptje
  • Amikor az összes izom és ízület fáj
  • Amikor a barátaim megtudták, sorra figyelmeztettek, hogy ha nem hagyom abba, tönkreteszem a térdízületeim.
  • Futás utáni térdfájdalom? 7 bevált módszer - Gerinces:blog, a hátoldal
  • Nem, a futás nem teszi tönkre a térded! | Well&fit
  • FUTNI MENTEM - A térdfájdalom 4 leggyakoribb oka futóknál
  • Futás utáni térdfájdalom? 7 bevált módszer - Gerinces:blog, a hátoldal Térdízületi fájdalom futás
  • Térdfájás futás után | Harmónia Centrum Blog

Sokszor segíthet más, futással nem járó sportokra való átnyergelés.

Lásd még