Térdszalag erősítő gyakorlatok

Térd stabilizáló gyógytorna térdsérülés megelőzésére

Gyakran fáj a térded? Így mulaszd el gyógyszer nélkül - Ripost

Így erősítsd a térded 5 egyszerű lépésben! Rengeteg cikket olvashattál nálunk, hogy miként erősítheted a karod, a hasad, a lábaid, de hinnéd, hogy a térdeidnek is szüksége lehet némi erősítésre? Ha fitt akarsz lenni, akkor az ízületeid egészségére is oda kell figyelned!

Szerencsére a térd erősítéséhez nem kell súlyzózni, vagy külön térd-edzést beiktatni, de van pár dolog, amit szem előtt kell tartanod Veled is előfordult már, hogy egy aktívabb nap után fájdalmat éreztél a térdeid tájékán?

Gyakran fáj a térded? Így mulaszd el gyógyszer nélkül

Nem véletlen, hiszen térdeid komoly feladatot látnak el mindennap. Csökkentik például a járás vagy futás által keltett rezgéseket, és hajlékonnyá teszik a lábad. Sérülés esetén válik igazán nyilvánvalóvá, hogy milyen alapfeladatok elvégzéséhez nélkülözhetetlenek. Napjainkban sokan szenvednek különböző eredetű térdfájdalmaktól az enyhétől egészen a már majdhogynem elviselhetetlen szintig.

terma.hu - Népszerű kezelések a fiatalok körében

Lehet, hogy a sérülések elsőre lényegtelennek tűnhetnek, de gondolj bele, később milyen mértékben határozhatják meg az életviteled. Ha szeretnéd megkímélni magad a jövőbeli problémáktól, kezdj el érte tenni már most! Mivel a térdeidet, illetve az azt alkotó ízületeket erősíteni nem tudod, így az őket körülvevő izmokra kell fókuszálnod.

  • Kolloid fitoformulák az ízületek helyreállításához és támogatásához
  • A térdízület erősítése tehát több tényezős feladat.
  • Hialuronsavas orvosesztétikai arckezelések Népszerű kezelések a fiatalok körében Mindenkinél eljön az a pillanat, amikor a tükörbe nézve észreveszi, hogy az arcbőre már nem olyan friss és sima, mint korábban.
  • Artrózis lapos lábának kezelése
  • Így erősítsd a térded: 5 egyszerű gyakorlat | Egészséterma.hu
  • Könyök ínszakadás kezelése
  • Az alsó végtag terhelhetősége függ az ízület épségétől pl a porcfelszín állapotától a passzív szerkezetektől izületi tok, szalagok, meniscus és az izmok rugalmasságától, valamint erejétől!
  • Milyen gyógytorna jó fájó, sérült térdre? - EgészségKalauz

Ha megfelelő izomzat támasztja meg a térdeket, kisebb eséllyel fordulhat elő később sérülés. Nem kell aggódnod, igazán egyszerű, mindennap elvégezhető gyakorlatokkal sokat tehetsz térdeid egészségéért.

6 gyakorlat az erősebb térdekért

Híd-gyakorlat: Az elnevezés ahhoz vezethető vissza, hogy a lábadat úgy kell majd elhelyezned, mintha az egy híd lenne. Csupán két székre van szükséged ehhez a tökéletes térd nyújtó gyakorlathoz.

térdszalag erősítő gyakorlatok fiatal ízületi fájdalmak okai

Az egyikre ülj le, a másikon pedig támaszd meg az egyik lábfejedet úgy, hogy a lábad nyújtva maradjon. Figyelj arra, hogy csak annyira támaszd meg a fent lévő lábadat, hogy még megfeszüljenek a combizmok. Ha ezzel is meg vagy, akkor próbáld meg lefelé tolni a térdedet a talaj irányába másodpercig, ötször egymás után.

Hialuronsavas orvosesztétikai arckezelések

Cseréld meg a lábaidat, és jöhet a következő ötös sorozat! Négyfejű combizom erősítő feladat: Ehhez a feladathoz csak egy szék kell: ülj le rá úgy, hogy nyújtva legyenek előtted a lábaid. Ügyelj az egyenes hátra is, mert akkor egyben a helyes testtartásodért is teszel! Próbáld meg megfeszíteni az elülső combizmaidat úgy, hogy lefelé tolod a térded a padló irányába.

Kiválóan alkalmas a comb és térd erősítésére. A térdszalag feszülését és a térfájást is enyhíti. Kis terpeszben állj egy sámli vagy egy aerobic lépcső vagy normál lépcső elé. Bal lábaddal lépj rá föl. Jobb lábaddal, melléemelkedve érintsd a sámli tetejét, majd ereszkedj vissza.

Akkor csinálod jól a gyakorlatot, ha érzed, hogy megfeszül a négyfejű combizmod. Tartsd ezt a pozíciót 3 másodpercig. Ha széken ülve fájdalmat okoz a feladat, végezheted a földön fekve is, így elkerülheted, hogy túlfeszítsd az ízületeidet.

térdszalag erősítő gyakorlatok fájó fájdalom az ujj ízületében

Lábnyújtás a levegőben: Ennél a feladatnál először is hanyatt fekvésben kell feküdnöd a földön, ezt követően pedig fel kell húznod a bal térded. Jobb lábadat hagyd kinyújtva a földön. Emeld el a behajlított lábad a földtől és kezd el kinyújtani a levegőben lassan egészen addig, amíg párhuzamos nem lesz a jobb lábaddal.

Ismételd meg a gyakorlatot mindkét lábbal ötször.

Térdszalag erősítése sérülés után. Milyen gyógytorna jó fájó, sérült térdre?

Lábemelés ülve: Te is ülőmunkát végzel? Akkor valószínűleg tapasztaltad már, hogy gyakran elgémberedsz. Ezt a nyújtó és lazító térdszalag erősítő gyakorlatok Neked találták ki!

Akár munka közben is végezheted, hogy egy kicsit felfrissítsd a vérkeringésed.

Így erősítsd a térded 5 egyszerű lépésben!

Ülj a szék szélére úgy, hogy a combod félig legyen az ülő felületen. Először nyújtsd ki az egyik térdszalag erősítő gyakorlatok, majd a szépen lassan emeld el a földtől vízszintesig.

Tartsd ott másodpercig, majd lassan engedd vissza le. Ismételd meg mindkét lábaddal húszszor napjában három alkalommal.

6 gyakorlat az erősebb térdekért

Így biztosan nem fogod többet érezni, hogy zsibbad a lábad, ráadásul még erősíted is a térdeidet körülölelő izmokat. Ezt a gyakorlatot végezheted akár állva is.

térdszalag erősítő gyakorlatok a jobb könyökízület posztraumás artrózisa

Lábemelés hajlított térddel: Ehhez térdszalag erősítő gyakorlatok nem csak szék kell, hanem most szükséged lesz egy nagyobb méretű törölközőre is. Miután leültél a székre, hurkold át a törölközőt a talpadon keresztül a lábfejeden, és fogd meg a két végét a két kezeddel.

Finoman húzva a törölközőt hajlítsd be a térded, és emeld el a lábfejed a talajtól úgy, hogy az körülbelül 12 centiméter magasan legyen. Tartsd ott másodpercig, majd ereszd vissza le.

Térd stabilizáló torna a térd sérülés megelőzésére

Ezt ismételd még 5 alkalommal mindkét lábaddal! Ha mindennap elvégzel a fentebb felsorolt térderősítő gyakorlatok közül csak néhányat, a térded biztosan hálás lesz érte.

Így megelőzheted, hogy a jövőben különböző térdfájdalmak kínozzanak, ráadásul a mindennapjaid is mozgékonyabbá válhatnak. Ha pedig nem okoz fájdalmat a járás, akkor szép idő esetén akár már most hétvégén is jöhet egy kis őszi kirándulás, ugye?

Lásd még